- Westerveld Racing 77

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Verslagen 2018

Seizoen 2018 van start.

Seizoen 2018 is op zondag 29 april gestart in aalten.

Even wat er aan vooraf ging.
We hebben van de winter heel wat aanpassingen verricht aan de maaier.
Zo hebben we de achteras schuivend gemaakt om de ketting mee te spannen.
Zat met een spanrol.
Aluminium bumpers en heel wat kleine dingetjes.
Maar de grootste en belangrijkste aanpassing vond plaats met de stoel.
We hebben een nieuwe stoel gemaakt een nieuw stoelframe.
Vorig seizoen heb ik gemerkt dat ik teveel uit mijn stoel glee daardoor te onrustig zat. En dan de vering onder de stoel was gewoon weg niet goed maar omdat aan te passen tussen de wedstrijden door was de tijd wat te beperkt.
Dus deze winter hebben we ons bezig gehouden met het maken van een nieuw stoel en veer systeem. Na heel wat zoeken kijken en proberen kwamen we met wat geluk aan een volledig instelbare reiger schokbreker. Na heel wat passen en meten lijkt erop dat dit systeem goed werkt. Dus alles klaar gemaakt en in elkaar gezet en kon de maaier naar de keuring op 25maart.
daar werd de maaier al snel aan alle kanten gelijk goed bekeken door andere rijders. Toen werd die bekeken door de technische commissie daar werd die op 2 kleine puntjes na goedgekeurd.
De bodem van het maaidek moest veranderd worden. En het open stoelframe moest dicht gemaakt worden. Na het aanpassen van die puntjes konden we 29 april naar de eerste wedstrijd.

Het seizoen van 2018 bestaat uit maar 6 wedstrijden.

29 april aalten.
13 mei rockanje
3 juni klarenbeek
18 augustus marienvelde
9 september westerbeek
22 september lottum

De strenge regelgeving heeft ertoe geleid dat het een kort seizoen is.
Maar 2019 zal weer een lang seizoen worden.

Dan de eerste wedstrijd.
2 / 3

Sinds een paar jaar weer naar aalten. Met veel zin daar aangekomen.
Konden we smorgens met de training beginnen.
Van de winter is het motorblok ook van een nieuwe zuiger en nieuwe kleppen voorzien. Dus we hebben de training rustig vereden om alles ff lekker aan te voelen en te proberen. Maar voelt allemaal goed de stoel zit heerlijk en de vering van de stoel werkt waanzinnig.

Dan de eerste manche.
We gaan vanaf de tweede rij van start maar kon daar slecht van profiteren al snel zat Ik in het nauw en kon ik niet anders dan achteraan aansluiten. Maar na een aantal rondes liep het allemaal lekker zat het goed had een mooie strijd.
toen de snelbheid er lekker in zat begon de maaier raar te doen als ik gas gaf trok de maaier naar links. Het voelde niet goed dus ben ik van de baan gegaan en daar schrok ik even de bouten van de wielnaaf waren gebroken. Gelukkig had ik nog een extra borging anders had ik mijn achterwiel verloren. Maar toen kwam het snel alles uit elkaar en kijken hoeveel schade dat we hebben. En idd dat viel wel even tegen de naaf en flens waren heftig beschadigt. Na heel even ademhalen en een plan te bedenken. Heb ik bij de organisatie om hulp gevaagd. het evenement vond plaat bij het combinerace team aalten. Daar mocht ik gelukkig even gebruik maken van de draaibank en kolom boormachine en al heel snel was alles weer gerepareerd. Terug in het rennerskwartier had trouwe suporter en werkgever de spullen al klaar leggen om de maaier weer snel op zijn wielen te zetten. En zo stonden we weer snel klaar. Combine race team aalten en Henkjan bedankt voor de service.

De tweede manche moest ik van de voorste rij starten de start ging goed.
Maar net voor de eerste bocht zat ik in de sandwich tussen andre beenen en michiel van duin. Ik kon niks alleen maar afwachten toen ik weer vrij was. Maar we konden toch de bocht maken met gelijk peter joosten links naast me en met nek aan nek stijd gingen we teglijk de bocht in. Maar daar ging peter zover op alleen zijn rechter wielen dat ik zover moest uitwijken dat de rest ook voorbij ging. Dus moesten we er nog eens goed voor gaan zitten. En dat lijkt wel te lukken na een mooie strijd kwam ik als 5de over de lijn.

De derde manche verliep even anders. Het was inmiddels zo droog geworden na het buitje smorgens dat het ook wel stoffig was. Moest van de derde rij starten en
3 / 3
dat viel in zoveel stof niet mee het was rijden op goed geluk maar na een paar rondes was het veld wat uit elkaar getrokken en konden we er goed voor zitten de snelheid was goed maar helaas kon er niet genoeg van profiteren. En helaas zat er daardoor niet meer in dan een 6de plek.

Maar voordat we aan de vierde manche konden beginnen waren er inmiddels heel wat rijders bij mij geweest om te kijken en te voelen aan vering van de stoel.
Want het is heeeeel wat mensen opgevallen dat ik mooi strak en stabiel in de stoel zit. Ierdereen die is wezen kijken bedankt voor de complimenten.

De vierde manche ging eigenlijk erg goed na een schokkende stuurfout moest ik weer aansluiten en ja moesten we er goed voor gaan zitten en dat ging goed de ene rijder na de andere rijder wist ik te pakken tot ik 5de lag met uitzicht op plek vier. Kwam de bocht door en fuck geen aandrijving. Dus helaas maaier aan de kant en weer een manche zonder punten.

Al met al 7de in de eind uitlag van de 10rijders.

Voordat we in rockanje aan de start verschijnen moet er nog wel wat gaan gebeuren. Maar het gevoel wekte wel vertrouwen.

De maaier bestaat uit een aantal belangrijke delen.

Zo staat die op de banden pols.nl
Speciaal gemaakte onderdelen van agmachinefabriek.nl
De service van garagejongejan.nl
De ondersteuning van motoportrockanje.nl
Brandstof van aspen racing fuel.

Dan de leden van de club van 50.
Ik wil jullie allemaal onwijs bedanken voor het mogelijk maken van deze geweldige support.

Ik hoop jullie allemaal te zien op 13 mei in rockanje aan de Natersedijk.

 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu